Terveisin terveytesi

Miksi lähdin kirjoittamaan blogia, rullaa sivulla alas asti ja lue lisää!

Uutta

Viimeisimmät

Perunan-22-+-8-hyotya-sinulle-kertoo-siita-mita-ravinteita-peruna-sisaltaa-seka-mita-hyotyja-perunan-ravinteista-on-kehollemme.-Lue-toki-kattava-paketti-perunan-hyodyista.

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle on jättipaketti tietoa perunan ravinteiden vaikutuksesta terveyteesi. Paljon ihmiset puhuvat siitä, että peruna on pahasta. Tutkittuani asiaa uskallan väittää sitä vastaan ja kertoa sen olevan varsinainen superfood, joka pitäisi löytyä kaikkien ruokalautaselta edes parisen kertaa viikossa. Ehkä joku perunaa vastustava lukee tätä ja muuttaa mielensä.

Lue lisää »
Omega-5-rasvahapon-salatut-hyodyt-kehollemme.-Tama-toistaiseksi-tuntemattomampi-omega-on-tarkea-ihomme-seka-sydan--ja-verisuoniterveydelle.-Lisaksi-on-tutkimuksia-,etta-sita-syomalla-saisi-hyotya-myos-erinaisiin-syopiin.

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme postaus kertoo siitä, miten Omega 5 vaikuttaa kehoomme. Tästä aiheesta ei juurikaan ole kirjoitettu muuta kuin tieteellisiä tutkimuksia, joten oli tärkeää kirjoittaa tästä monelle suomalaiselle tuntemattomammasta Omegasta. Omega 5 rasvahappo koostuu kahdesta rasvahappoyhdisteestä: granaattiomenahappo ja myristoeiinihappo. Näitä lähteitä ja sen tarkoituksia on avattu enemmän tässä postauksessa.

Lue lisää »
Kalium ---tarkea-rakennusaine-kehollemme.-Kaliumin-saanti-on-kehomme-toiminnalle-elintarkea.-Kehomme-ei-tuota-kaliumia-itse,-joten-tarvittava-maara-pitaa-saada-ravinnosta.

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme, jota kehomme ei tuota itse. Näin ollen riittävä määrä pitää tulla suoraan ravinnosta. Syömällä monipuolisesti kasvis- ja hedelmäpitoista ruokaa sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Mutta jos ruokasi koostuu pääostin eineksistä kannattaa pysähtyä miettimään mitä ruokavaliolle pitäisi tehdä, jotta tilanne saadaan korjattua.

Lue lisää »
Puutostila-ja-sen-tunnistaminen-on-tarkeaa.-Monipuolinen-ruokavalio-turvaa-kehosi-ravintotasapainon-ja-estaa-sinua-sairastumasta.

Puutostila ja sen tunnistaminen

Puutostila ja sen tunnistaminen on tärkeää tervehtymiselle. Puutostiloja ei välttämättä ole vain yksi tai kaksi vaan niitä voi olla kymmeniä, joilla voi olla samoja oireita. Koska olemme yksilöitä niin puutostilat ovat myös yksilöllisiä. Tiedätkö sinä saatko riittävästi ravintoa vai oletko aliravittu?

Lue lisää »
Sitruunan 6 faktaa terveydelle kertoo tieteellisellä näytöllä mitä terveyshyötyjä sitruunasta on

Sitruunan 6 faktaa terveydelle

Sitruunan 6 faktaa terveydelle postaukseni kertoo sitruunan terveyshyödyistä. Sitruuna auttaa esimerkiksi anemiaan, sydämen terveyteen, laihduttamiseen, estää munuaiskiviä ynnä muita. Kannattaa lukea postaukseni aiheesta.

Lue lisää »
A-vitamiini kehomme turvaksi. A-vitamiinilla saat pidettyä kehosi kunnossa.

A-vitamiini kehomme turvaksi

A-vitamiini kehomme turvaksi. A-vitamiini on tärkeä kehomme rakennusaine, joka auttaa elimistöämme toimimaan oikein. Apuja saat silmiin, ihoon, luustoon ja immuunipuolustukseen.

Lue lisää »
Huipulla

Suosituimmat

Perunan-22-+-8-hyotya-sinulle-kertoo-siita-mita-ravinteita-peruna-sisaltaa-seka-mita-hyotyja-perunan-ravinteista-on-kehollemme.-Lue-toki-kattava-paketti-perunan-hyodyista.

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle on jättipaketti tietoa perunan ravinteiden vaikutuksesta terveyteesi. Paljon ihmiset puhuvat siitä, että peruna on pahasta. Tutkittuani asiaa uskallan väittää sitä vastaan ja kertoa sen olevan varsinainen superfood, joka pitäisi löytyä kaikkien ruokalautaselta edes parisen kertaa viikossa. Ehkä joku perunaa vastustava lukee tätä ja muuttaa mielensä.

Omega-5-rasvahapon-salatut-hyodyt-kehollemme.-Tama-toistaiseksi-tuntemattomampi-omega-on-tarkea-ihomme-seka-sydan--ja-verisuoniterveydelle.-Lisaksi-on-tutkimuksia-,etta-sita-syomalla-saisi-hyotya-myos-erinaisiin-syopiin.

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme postaus kertoo siitä, miten Omega 5 vaikuttaa kehoomme. Tästä aiheesta ei juurikaan ole kirjoitettu muuta kuin tieteellisiä tutkimuksia, joten oli tärkeää kirjoittaa tästä monelle suomalaiselle tuntemattomammasta Omegasta. Omega 5 rasvahappo koostuu kahdesta rasvahappoyhdisteestä: granaattiomenahappo ja myristoeiinihappo. Näitä lähteitä ja sen tarkoituksia on avattu enemmän tässä postauksessa.

Terveisin Terveytesi -blogista voit lukea seuraavaa:

Terveisin terveytesi keskittyy käymään läpi terveyteen liittyviä asioita ja Terveyden sanansaattaja puolestaan kertoo yrittämisestä terveysalalla. Tarjoan sinulle siis opintomatkan ja mahdollisuuden tienata siinä sivussa. Olet tervetullut lukemaan blogiani ja katsomaan YouTube kanavaani

Mikä sai minut opiskelemaan terveyden ylläpitoa laajemmin? Olen itse hyvin allerginen eri ruoka-aineille. Minulla on tällä hetkellä 62 ruoka-aineallergiaa, joista pahimmista voin mainita maito-proteiini, kanamunaproteiini, soijaproteiini, tomaatti. Allergiani keskittyvät pääsääntöisesti proteiinipitoisiin raaka-aineisiin. Lisäksi tupakanpolton lopettaminen, siitä muutaman kuukauden päästä alkanut raskaus sekä reilun vuoden imettäminen on jättänyt kehoon oman taakkansa.

Elämäntapamuutoksien ansiosta en nykyään allergisoidu 34 raaka-aineesta, joista ennen tuli esimerkiksi ihottumaa, hiusten lähtöä tai vatsakipuja ynnä muita. Päivitän tätä tietoa täällä, jotta sinä rakas lukijani saisit ajankohtaista tietoa miten itse olen saanut parannettua oloani varmistamalla saavani riittävästi ravinteita. En siis ole joutunut luopumaan mistään vaan lisäsin ruokavalioon erinäisiä osioita kuten Omega 3 rasvahappoa, monipuolista kuitulisää sekä varmistan monen vitamiinin ja kivennäisaineen saantia päivittäin. Nämä jo riittävät parantamaan oloani. Saa vaan miettiä miten sitten käy, kun tuon muitakin ravinteita ravintooni mitä keho ei tuota enää samalla tavalla kuin nuorena tyttönä.

Miten eksyin tälle polulle?

Puoli vuotta sitten sain ystävältäni Lotalta terveyshaasteen, jonka innoittamana olen saanut parannettua oloani huomattavasti ja lievennettyä allergioitteni oireita, tekemällä hyvin pieniä muutoksia elämässäni. Tämä on motivoinut minua tutkimaan ruoan parantavia vaikutuksia. Ja samalla, kun itse niitä tutkin, niin haluan tarjota sinulle mahdollisuuden tutustua samoihin aiheisiin. Sinun ei välttämättä tarvitse lukea kaikkia tutkimuksia aiheista vaan löydät ne koostetusti täältä. Voit vinkata, jos haluat minun käsittelevän jotakin tiettyä aihetta. Minttika on syntynyt tästä innovaatiosta ja yritykseni päätavoitteena on jakaa terveyttä edistävää tietoa ja saamaan mahdollisimman montaa voimaan hyvin fyysisesti sekä taloudellisesti.

Oletko sinä valmis ottamaan seuraavan askeleen kohti terveempää ja vauraampaa elämää? Ota mukava asento ja lue toki kirjoittamiani postauksia heti tämän tekstin alta. Olen kiitollinen kaikesta palautteesta, kehitys ehdotuksista ja tiedosta mitä sinä haluat lukea, joten laita viestiä rohkeasti tulemaan.

Perunan-22-+-8-hyotya-sinulle-kertoo-siita-mita-ravinteita-peruna-sisaltaa-seka-mita-hyotyja-perunan-ravinteista-on-kehollemme.-Lue-toki-kattava-paketti-perunan-hyodyista.

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle on jättipaketti tietoa perunan ravinteiden vaikutuksesta terveyteesi. Paljon ihmiset puhuvat siitä, että peruna on pahasta. Tutkittuani asiaa uskallan väittää sitä vastaan ja kertoa sen olevan varsinainen superfood, joka pitäisi löytyä kaikkien ruokalautaselta edes parisen kertaa viikossa. Ehkä joku perunaa vastustava lukee tätä ja muuttaa mielensä.

Read More »
Omega-5-rasvahapon-salatut-hyodyt-kehollemme.-Tama-toistaiseksi-tuntemattomampi-omega-on-tarkea-ihomme-seka-sydan--ja-verisuoniterveydelle.-Lisaksi-on-tutkimuksia-,etta-sita-syomalla-saisi-hyotya-myos-erinaisiin-syopiin.

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme postaus kertoo siitä, miten Omega 5 vaikuttaa kehoomme. Tästä aiheesta ei juurikaan ole kirjoitettu muuta kuin tieteellisiä tutkimuksia, joten oli tärkeää kirjoittaa tästä monelle suomalaiselle tuntemattomammasta Omegasta. Omega 5 rasvahappo koostuu kahdesta rasvahappoyhdisteestä: granaattiomenahappo ja myristoeiinihappo. Näitä lähteitä ja sen tarkoituksia on avattu enemmän tässä postauksessa.

Read More »
Kalium ---tarkea-rakennusaine-kehollemme.-Kaliumin-saanti-on-kehomme-toiminnalle-elintarkea.-Kehomme-ei-tuota-kaliumia-itse,-joten-tarvittava-maara-pitaa-saada-ravinnosta.

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme, jota kehomme ei tuota itse. Näin ollen riittävä määrä pitää tulla suoraan ravinnosta. Syömällä monipuolisesti kasvis- ja hedelmäpitoista ruokaa sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Mutta jos ruokasi koostuu pääostin eineksistä kannattaa pysähtyä miettimään mitä ruokavaliolle pitäisi tehdä, jotta tilanne saadaan korjattua.

Read More »
Puutostila-ja-sen-tunnistaminen-on-tarkeaa.-Monipuolinen-ruokavalio-turvaa-kehosi-ravintotasapainon-ja-estaa-sinua-sairastumasta.

Puutostila ja sen tunnistaminen

Puutostila ja sen tunnistaminen on tärkeää tervehtymiselle. Puutostiloja ei välttämättä ole vain yksi tai kaksi vaan niitä voi olla kymmeniä, joilla voi olla samoja oireita. Koska olemme yksilöitä niin puutostilat ovat myös yksilöllisiä. Tiedätkö sinä saatko riittävästi ravintoa vai oletko aliravittu?

Read More »
Sitruunan 6 faktaa terveydelle kertoo tieteellisellä näytöllä mitä terveyshyötyjä sitruunasta on

Sitruunan 6 faktaa terveydelle

Sitruunan 6 faktaa terveydelle postaukseni kertoo sitruunan terveyshyödyistä. Sitruuna auttaa esimerkiksi anemiaan, sydämen terveyteen, laihduttamiseen, estää munuaiskiviä ynnä muita. Kannattaa lukea postaukseni aiheesta.

Read More »
A-vitamiini kehomme turvaksi. A-vitamiinilla saat pidettyä kehosi kunnossa.

A-vitamiini kehomme turvaksi

A-vitamiini kehomme turvaksi. A-vitamiini on tärkeä kehomme rakennusaine, joka auttaa elimistöämme toimimaan oikein. Apuja saat silmiin, ihoon, luustoon ja immuunipuolustukseen.

Read More »
Ravitsemuksella voimme vaikuttaa pysymmekö terveenä. Lisäksi voimme vaikuttaa siihen miten nopeasti tervehdymme kun käytämme ravintotekijälääkehoitoa

Ruokavalion merkitys hengitystieinfektioihin vol.2

Ruokavalion merkitys hengitystieinfektioihin vol.2 kertoo Kaarlo Jaakkolan kirjasta. Kirjassa kerrotaan miten ravitsemuksella voimme vaikuttaa sairastumiseen ja siitä paranemiseen. Jaakkola kuvailee, että syömällä oikein emme sairastu kuin erittäin harvoin. Myös ravintorekijälääkehoidolla, joka suunnitellaan yksitellen on suuri vaikutus siihen, miten nopeasti tervehdymme sairastuttuamme.

Read More »
Tärkeintä on auttaa itseäsi ja muita pysymään terveenä niin voit auttaa enemmän

Tärkeintä on auttaa kaikkia pysymään terveenä

Tärkeintä on auttaa kaikkia pysymään terveenä. Varsinkin nykyään, kun ympärillämme pyörii arviolta noin 140 eri virusta, korona vain yhtenä niistä, niin edellä olevaa ruokavaliota on tärkeää pitää yllä, jotta saat pidettyä elimistösi normaalitilan. Normaalitilan saavutettuasi myös vastuskykysi eli immuunipuolustuksesi on parhaimmillasi ja riskit sairastua laskevat huomattavasti.

Read More »