Vitamiinit

Vitamiinit a, b, c, d, e ja k ovat nimikkeeltään kaikille tuttuja, mutta tiedätkö minkälaisia tehtäviä niistä kukin suorittaa kehossamme? Jos emme saa riittävästi vitamiineja vointimme on todella huono varsinkin jos puutetta on useammasta vitamiinista. Tällä videolla esittelen kaikista vitamiineista niiden tehtävät ja tärkeimmät lähteet ravinnosta.

Vitamiinit- esittelyssä a-, b-, c-, d,- e- ja k –vitamiinit 

Olen kirjoitellut perustietoja näissä ensimmäisissä postauksissani, koska uskon perustiedon olevan tarpeen, kun siirrytään syventävään tietoon. Tärkeää on myös ymmärtää, mitä vitamiineja on olemassa ja, mikä niiden tarkoitus on kehomme hyvinvoinnissa. 

Vitamiinit- esittelyssä a-, b-, c-, d,- e- ja k –vitamiinit 

Tähän kategoriaan kuuluvissa postauksissa kerron sinulle vitamiinien a, b, c, d, e ja k syventävää sekä pintapuolista tietoa. Postauksia tulee vuoden aikana jokaisesta vitamiinista, joita luettelin yläpuolella. 

Postaukseni kannattaa lukea loppuun saakka. Siellä kerron sinulle, miten pystyt parhaiten tehostamaan immuunipuolustustasi sekä parantamaan mahdollisuuksiasi terveenä pysymiseen. Minä ja muutama läheiseni ovat saaneet näillä konsteilla huomattavaa etua terveyteen. Puhun tämän blogin yhteydessä hyvin rajatusti näistä vitamiineista, mutta kannattaa pitää mielessä, että niillä on myös muita terveyshyötyjä. 

Vitamiinit ovat tärkeitä kehomme ylläpitäjiä ja niillä kaikilla on omat tarkoituksensa ja tehtävänsä. Jos vitamiinitaso yhdellä tai usealla vitamiinilla on liian alhainen vointimme on huono eikä kehomme toimi normaalisti. Tämän takia onkin tärkeää tietää edes pääpiirteittäin mitä vitamiinit ovat ja mistä niitä saadaan. Tällä videolla kerron kivoja faktoja  

  • A-vitamiinista 
  • B-vitamiineista 
  • C-vitamiinista 
  • D-vitamiinista 
  • E-vitamiinista 
  • K-vitamiinista 

Tämä video aloittaa videosarjan, jossa käyn kaikki nämä vitamiinit yksitellen läpi, jolloin pääset oppimaan paljon tarkemmin näistä tärkeistä vitamiineista. Toivon, että sinulla on mukavaa samalla kuin opit uusia asioita vitamiineista, niiden tarkoituksesta sekä niiden lähteistä. 

Näin flunssakauden jyllätessä tulee pohdittua, että miten saa buustattua omaa immuunijärjestelmää niin, ettei tauti pääse niskanpäälle. Tietysti keinoja on monia, mutta mitkä oikeasti tehoavat? Poimi talteen minun henkilökohtaisesti testaamani ainekset joilla olen välttynyt kaikilta sairasteluilta jo miltei vuoden ajan. Yleensä olen ollut vähintään 4 kertaa flunssan kourissa vuoden aikana, mutta nyt on löytynyt voittaja kombo, jolla minä, perheeni ja muutama ystävääni ovat löytäneet hyötyä terveyden ylläpitoon. Kun kehosi on tasapainossa myös immuunipuolustuksesi on hyvässä kunnossa. Terveessä kehossa asuu hyvä ja tyytyväinen mieli. 

Perunan-22-+-8-hyotya-sinulle-kertoo-siita-mita-ravinteita-peruna-sisaltaa-seka-mita-hyotyja-perunan-ravinteista-on-kehollemme.-Lue-toki-kattava-paketti-perunan-hyodyista.

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle on jättipaketti tietoa perunan ravinteiden vaikutuksesta terveyteesi. Paljon ihmiset puhuvat siitä, että peruna on pahasta. Tutkittuani asiaa uskallan väittää sitä vastaan ja kertoa sen olevan varsinainen superfood, joka pitäisi löytyä kaikkien ruokalautaselta edes parisen kertaa viikossa. Ehkä joku perunaa vastustava lukee tätä ja muuttaa mielensä.

Kalium ---tarkea-rakennusaine-kehollemme.-Kaliumin-saanti-on-kehomme-toiminnalle-elintarkea.-Kehomme-ei-tuota-kaliumia-itse,-joten-tarvittava-maara-pitaa-saada-ravinnosta.

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme, jota kehomme ei tuota itse. Näin ollen riittävä määrä pitää tulla suoraan ravinnosta. Syömällä monipuolisesti kasvis- ja hedelmäpitoista ruokaa sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Mutta jos ruokasi koostuu pääostin eineksistä kannattaa pysähtyä miettimään mitä ruokavaliolle pitäisi tehdä, jotta tilanne saadaan korjattua.

Puutostila-ja-sen-tunnistaminen-on-tarkeaa.-Monipuolinen-ruokavalio-turvaa-kehosi-ravintotasapainon-ja-estaa-sinua-sairastumasta.

Puutostila ja sen tunnistaminen

Puutostila ja sen tunnistaminen on tärkeää tervehtymiselle. Puutostiloja ei välttämättä ole vain yksi tai kaksi vaan niitä voi olla kymmeniä, joilla voi olla samoja oireita. Koska olemme yksilöitä niin puutostilat ovat myös yksilöllisiä. Tiedätkö sinä saatko riittävästi ravintoa vai oletko aliravittu?

Ravitsemuksella voimme vaikuttaa pysymmekö terveenä. Lisäksi voimme vaikuttaa siihen miten nopeasti tervehdymme kun käytämme ravintotekijälääkehoitoa

Ruokavalion merkitys hengitystieinfektioihin vol.2

Ruokavalion merkitys hengitystieinfektioihin vol.2 kertoo Kaarlo Jaakkolan kirjasta. Kirjassa kerrotaan miten ravitsemuksella voimme vaikuttaa sairastumiseen ja siitä paranemiseen. Jaakkola kuvailee, että syömällä oikein emme sairastu kuin erittäin harvoin. Myös ravintorekijälääkehoidolla, joka suunnitellaan yksitellen on suuri vaikutus siihen, miten nopeasti tervehdymme sairastuttuamme.

Vitamiinit- tärkeät elimistölle terveyden kannalta

Vitamiinit – esittelyssä a-, b-, c-, d,- e- ja k –vitamiinit

Olen kirjoitellut perustietoja näissä ensimmäisissä postauksissani, koska uskon perustiedon olevan tarpeen, kun siirrytään syventävään tietoon. Tärkeää on myös ymmärtää, mitä vitamiineja on olemassa ja, mikä niiden tarkoitus on kehomme hyvinvoinnissa. Siksi onkin tärkeää käydä läpi vitamiinit. Vitamiinit- esittelyssä a-, b-, c-, d,- e- ja k –vitamiinit  Tässä postauksessa kerron sinulle vitamiinien a, b, c, d, e ja k pintatietoa. Tämäkin postaus aloittaa sarjan postauksia, jossa vuoden aikana… Lue lisää »Vitamiinit – esittelyssä a-, b-, c-, d,- e- ja k –vitamiinit