Ruokavalio

Ruokavalio on tärkeä kehomme normaalien toimintojen ylläpitämiseksi. Mitä asioita sinä olet huomioinut omassa ruokavaliossasi? Onko nykyinen ruokavaliosi terveyttäsi edistävä vai heikentävä?

Ruokavaliosta hössötetään liikaa trendikkäillä dieteillä. Ruokavalio on kuitenkin se, jota pitää syödä saadaksesi kaikke rakennusaineet kehosi toiminnan turvaamiseksi. Mikäli huomioit vielä laajan ravinteiden saannin pystyt vähentämään ikääntymisen merkkejäsi huomattavasti.

Miksi sitten niin monella ruokavalio on niin huonolla tolalla. Moni luulee syövänsä oikein. Se voi olla tottakin, mutta yleensä sieltä pohjalta puuttuu joitakin tärkeitä elementtejä. Niitä minä kutsun terveyden kivijaloiksi. Jos kivijalassa on huono rakenne koko rakennus romahtaa ennen kuin huomaatkaan.

Rakennuksen romahtaminen kehossamme on terveytemme tai pikemminkin sen puuttuminen kun syömme huonoa ruokaa. Moni luulee, että ketoruokavaliolla saavutetaan ihanteellinen olotila kehoomme. Tiedätkö sinä, missä vaiheessa kehosi olisi ketoosissa? Kun syöt vain ja ainoastaan lihaa ilman grammaakaan hiilihydraattia.

Tällaista ruokavaliota ei onneksi täysin kukaan ketoileva noudata, koska silloin saa kehonsa rikki. Yhä useammat ketoilijat lopettavat sen sairastuessaan jopa niin pahasti, että joutuvat sängyn pohjalle makoilemaan kun muutakaan ei voi tehdä. Sieltä toipuminen kestää kauan. Pidän siis ketoilua huonona, koska kehoamme ei ole tehty kestämään sellaista ruokavaliota.

No jaa, se ketoilusta. Itse suosin ihmisiä ihan perusruokaan tai mitä nyt tykkää syödä. Siihen avuksi annan ne kivijalka tiedot terveyden ylläpitämiseksi, jolloin voidaan saada pitkäaikaisia vaikutuksia. Kehon normaalit toiminnat auttavat toinen toisiaan toimimaan. Saamme riittävästi energiaa jokaiseen päiväämme.

Mieti seuraavaa. Jos sinun ruokavaliossa olisi kaikki kivijalat kunnossa, niin sinulla ei hyvin todennäköisesti puhkea geeneissäsi piileviä sairauksia kuten diabetestä. Kun puhun ruokavaliosta, niin en puhu mistään nälkäkuurista. En todellakaan. Puhun tasapainoisesta ruuasta, jossa on herkkujakin saatavilla halutessaan. Ei tosin ole terveellistä niitä jokainen päivä syödä. Kun ruokit kehoasi sillä mitä se tarvitsee, niin se kyllä palkitsee sinua.

Perunan-22-+-8-hyotya-sinulle-kertoo-siita-mita-ravinteita-peruna-sisaltaa-seka-mita-hyotyja-perunan-ravinteista-on-kehollemme.-Lue-toki-kattava-paketti-perunan-hyodyista.

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle on jättipaketti tietoa perunan ravinteiden vaikutuksesta terveyteesi. Paljon ihmiset puhuvat siitä, että peruna on pahasta. Tutkittuani asiaa uskallan väittää sitä vastaan ja kertoa sen olevan varsinainen superfood, joka pitäisi löytyä kaikkien ruokalautaselta edes parisen kertaa viikossa. Ehkä joku perunaa vastustava lukee tätä ja muuttaa mielensä.

Omega-5-rasvahapon-salatut-hyodyt-kehollemme.-Tama-toistaiseksi-tuntemattomampi-omega-on-tarkea-ihomme-seka-sydan--ja-verisuoniterveydelle.-Lisaksi-on-tutkimuksia-,etta-sita-syomalla-saisi-hyotya-myos-erinaisiin-syopiin.

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme postaus kertoo siitä, miten Omega 5 vaikuttaa kehoomme. Tästä aiheesta ei juurikaan ole kirjoitettu muuta kuin tieteellisiä tutkimuksia, joten oli tärkeää kirjoittaa tästä monelle suomalaiselle tuntemattomammasta Omegasta. Omega 5 rasvahappo koostuu kahdesta rasvahappoyhdisteestä: granaattiomenahappo ja myristoeiinihappo. Näitä lähteitä ja sen tarkoituksia on avattu enemmän tässä postauksessa.

Ummetus-on-vaaraksi-sinulle---hoida-ruokavaliolla-suolistoasi,-jotta-valtyt-ummetuksen-vaaroilta.-Kun-suolistosi-voi-hyvin-on-ummetuksen-vaara-pienempi.

Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla

Katsoin ajankohtaiseksi kirjoittaa sellaisesta asiasta, josta kärsitään usein hiljaa ja oireiden kanssa yritetään pärjätä kotihoidoin turvin turhan pitkään. Kyse on ummetuksesta. Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla suolistosi kuntoon estääksesi ummetuksen tulemista. Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla postaukseni ei ole tarkoitus pelotella ketään vaikka otankin esille hyvin vakavia asioita. Haluan jakaa vain tietoa, kuinka vakavasta asiasta ummetuksessa on kyseessä. Olen valmistellut sinulle… Lue lisää »Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla

Kalium ---tarkea-rakennusaine-kehollemme.-Kaliumin-saanti-on-kehomme-toiminnalle-elintarkea.-Kehomme-ei-tuota-kaliumia-itse,-joten-tarvittava-maara-pitaa-saada-ravinnosta.

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme, jota kehomme ei tuota itse. Näin ollen riittävä määrä pitää tulla suoraan ravinnosta. Syömällä monipuolisesti kasvis- ja hedelmäpitoista ruokaa sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Mutta jos ruokasi koostuu pääostin eineksistä kannattaa pysähtyä miettimään mitä ruokavaliolle pitäisi tehdä, jotta tilanne saadaan korjattua.

Puutostila-ja-sen-tunnistaminen-on-tarkeaa.-Monipuolinen-ruokavalio-turvaa-kehosi-ravintotasapainon-ja-estaa-sinua-sairastumasta.

Puutostila ja sen tunnistaminen

Puutostila ja sen tunnistaminen on tärkeää tervehtymiselle. Puutostiloja ei välttämättä ole vain yksi tai kaksi vaan niitä voi olla kymmeniä, joilla voi olla samoja oireita. Koska olemme yksilöitä niin puutostilat ovat myös yksilöllisiä. Tiedätkö sinä saatko riittävästi ravintoa vai oletko aliravittu?

Ravitsemuksella voimme vaikuttaa pysymmekö terveenä. Lisäksi voimme vaikuttaa siihen miten nopeasti tervehdymme kun käytämme ravintotekijälääkehoitoa

Ruokavalion merkitys hengitystieinfektioihin vol.2

Ruokavalion merkitys hengitystieinfektioihin vol.2 kertoo Kaarlo Jaakkolan kirjasta. Kirjassa kerrotaan miten ravitsemuksella voimme vaikuttaa sairastumiseen ja siitä paranemiseen. Jaakkola kuvailee, että syömällä oikein emme sairastu kuin erittäin harvoin. Myös ravintorekijälääkehoidolla, joka suunnitellaan yksitellen on suuri vaikutus siihen, miten nopeasti tervehdymme sairastuttuamme.