Terveisin terveytesi

Terveisin terveytesi keskittyy käymään läpi terveyteen liittyviä asioita ja Terveyden sanansaattaja puolestaan kertoo yrittämisestä terveysalalla. Tarjoan sinulle siis opintomatkan ja mahdollisuuden tienata siinä sivussa. Olet tervetullut lukemaan blogiani ja katsomaan YouTube kanavaani. 

Mikä sai minut opiskelemaan terveyden ylläpitoa laajemmin? Olen itse hyvin allerginen eri ruoka-aineille. Minulla on tällä hetkellä 62 ruoka-aineallergiaa joista pahimmista voin mainita maito-proteiini, kanamunaproteiini, soijaproteiini, tomaatti. Allergiani keskittyvät pääsääntöisesti proteiinipitoisiin raaka-aineisiin. Lisäksi tupakanpolton lopettaminen, siitä muutaman kuukauden päästä alkanut raskaus sekä reilun vuoden imettäminen on jättänyt kehoon oman taakkansa.

Miten eksyin tälle polulle?

Puoli vuotta sitten sain ystävältäni Lotalta terveyshaasteen, jonka innoittamana olen saanut parannettua oloani huomattavasti ja lievennettyä allergioitteni oireita, tekemällä hyvin pieniä muutoksia elämässäni. Tämä on motivoinut minua tutkimaan ruoan parantavia vaikutuksia. Ja samalla, kun itse niitä tutkin, niin haluan tarjota sinulle mahdollisuuden tutustua samoihin aiheisiin. Sinun ei välttämättä tarvitse lukea kaikkia tutkimuksia aiheista vaan löydät ne koostetusti täältä. Voit vinkata, jos haluat minun käsittelevän jotakin tiettyä aihetta. Minttika on syntynyt tästä innovaatiosta ja yritykseni päätavoitteena on jakaa terveyttä edistävää tietoa ja saamaan mahdollisimman montaa voimaan hyvin fyysisesti sekä taloudellisesti.

Terveisin terveytesi on siis samalla tutkimukseni raportointi ja muistiin kirjoittamisen paikka, mutta myös paikka jossa opetan muita terveyden perusasioista. Sydämeni asia on saada jokaiselle perustieto kohomme toiminnasta ja sen tarpeista, jotta jokainen voi halutessaan pitää itsensä terveenä ja hyvinvoivana pidempään. Eikä siitä haittaa ole, jos samalla saat pidettyä itsesi nuorekkaan näköisenä pitkin matkaa.

Terveys on itselleni kaikki kaikessa ja nyt sitten olen onnistunut saamaan itselleni parempaa terveyttä. Kaikki lähtee pienistä asioista. Ensin varmistan kehoni saavan riittävästi ravinteita. Sen ansiosta olen saanut vatsakipuni pois sekä valtaosa allergisoivista raaka-aineista ei enää allergisoi. Se on aivan mahtavaa. En malta odottaa mitä muuta se tuo tullessaan.

Perunan-22-+-8-hyotya-sinulle-kertoo-siita-mita-ravinteita-peruna-sisaltaa-seka-mita-hyotyja-perunan-ravinteista-on-kehollemme.-Lue-toki-kattava-paketti-perunan-hyodyista.

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle

Perunan 22 + 8 hyötyä sinulle on jättipaketti tietoa perunan ravinteiden vaikutuksesta terveyteesi. Paljon ihmiset puhuvat siitä, että peruna on pahasta. Tutkittuani asiaa uskallan väittää sitä vastaan ja kertoa sen olevan varsinainen superfood, joka pitäisi löytyä kaikkien ruokalautaselta edes parisen kertaa viikossa. Ehkä joku perunaa vastustava lukee tätä ja muuttaa mielensä.

Omega-5-rasvahapon-salatut-hyodyt-kehollemme.-Tama-toistaiseksi-tuntemattomampi-omega-on-tarkea-ihomme-seka-sydan--ja-verisuoniterveydelle.-Lisaksi-on-tutkimuksia-,etta-sita-syomalla-saisi-hyotya-myos-erinaisiin-syopiin.

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme

Omega 5 rasvahapon salatut hyödyt kehollemme postaus kertoo siitä, miten Omega 5 vaikuttaa kehoomme. Tästä aiheesta ei juurikaan ole kirjoitettu muuta kuin tieteellisiä tutkimuksia, joten oli tärkeää kirjoittaa tästä monelle suomalaiselle tuntemattomammasta Omegasta. Omega 5 rasvahappo koostuu kahdesta rasvahappoyhdisteestä: granaattiomenahappo ja myristoeiinihappo. Näitä lähteitä ja sen tarkoituksia on avattu enemmän tässä postauksessa.

Ummetus-on-vaaraksi-sinulle---hoida-ruokavaliolla-suolistoasi,-jotta-valtyt-ummetuksen-vaaroilta.-Kun-suolistosi-voi-hyvin-on-ummetuksen-vaara-pienempi.

Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla

Katsoin ajankohtaiseksi kirjoittaa sellaisesta asiasta, josta kärsitään usein hiljaa ja oireiden kanssa yritetään pärjätä kotihoidoin turvin turhan pitkään. Kyse on ummetuksesta. Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla suolistosi kuntoon estääksesi ummetuksen tulemista. Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla postaukseni ei ole tarkoitus pelotella ketään vaikka otankin esille hyvin vakavia asioita. Haluan jakaa vain tietoa, kuinka vakavasta asiasta ummetuksessa on kyseessä. Olen valmistellut sinulle… Lue lisää »Ummetus on vaaraksi sinulle – hoida ruokavaliolla

Kalium ---tarkea-rakennusaine-kehollemme.-Kaliumin-saanti-on-kehomme-toiminnalle-elintarkea.-Kehomme-ei-tuota-kaliumia-itse,-joten-tarvittava-maara-pitaa-saada-ravinnosta.

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme

Kalium – tärkeä rakennusaine kehollemme, jota kehomme ei tuota itse. Näin ollen riittävä määrä pitää tulla suoraan ravinnosta. Syömällä monipuolisesti kasvis- ja hedelmäpitoista ruokaa sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Mutta jos ruokasi koostuu pääostin eineksistä kannattaa pysähtyä miettimään mitä ruokavaliolle pitäisi tehdä, jotta tilanne saadaan korjattua.

Puutostila-ja-sen-tunnistaminen-on-tarkeaa.-Monipuolinen-ruokavalio-turvaa-kehosi-ravintotasapainon-ja-estaa-sinua-sairastumasta.

Puutostila ja sen tunnistaminen

Puutostila ja sen tunnistaminen on tärkeää tervehtymiselle. Puutostiloja ei välttämättä ole vain yksi tai kaksi vaan niitä voi olla kymmeniä, joilla voi olla samoja oireita. Koska olemme yksilöitä niin puutostilat ovat myös yksilöllisiä. Tiedätkö sinä saatko riittävästi ravintoa vai oletko aliravittu?

A-vitamiini kehomme turvaksi. A-vitamiinilla saat pidettyä kehosi kunnossa.

A-vitamiini kehomme turvaksi

A-vitamiini kehomme turvaksi. A-vitamiini on tärkeä kehomme rakennusaine, joka auttaa elimistöämme toimimaan oikein. Apuja saat silmiin, ihoon, luustoon ja immuunipuolustukseen.